Julkaistu: 15.11.2018 00.00

Joukkueen säännöt

SalPa P07 joukkueen säännöt

• En kiusaa enkä arvostele toisten taitoja tai suorituksia.
  • En häiritse joukkuetovereideni harjoittelemista, pelaamista tai valmistautumista näihin.
  • Pelaan reilusti ja kunnioitan joukkuetovereitani, valmentajia, vastustajia, tuomareita ja pelinohjaajia.
  • Kuuntelen ja noudatan annettuja ohjeita sekä yritän parhaani harjoituksissa ja peleissä.
  • En kiroile ja käyttäydyn muutenkin kohteliaasti. Rikkeen sattuessa pyydän aina anteeksi.
  • Kannustan joukkuetovereitani.
  • Huolehdin omista tavaroistani.
  • Janojuomani on vesi, syön terveellisesti enkä herkuttele pelien tai harjoitusten aikana.
  • Mikäli käyttäydyn jatkuvasti tai toistuvasti epäasiallisesti harjoituksissa, peleissä tai muissa tapahtumissa, valmentaja voi poistaa minut kentältä.
  • Teen koulutehtäväni huolella enkä anna harrastusten häiritä koulunkäyntiäni.
  • Pidän hauskaa jalkapallon parissa!

SalPa P07 joukkueen säännöt vanhemmille

• Korostamme liikunnan iloa ja kehumme pelaajaa onnistumisista ja yrittämisestä.
  • Annamme valmentajille ”työrauhan”.
  • Huolehdimme, että pelaaja on oikeissa varusteissa ja ehtii ajoissa treeneihin, peleihin ja muihin tapahtumiin.
  • Ilmoitamme pelaajan ajoissa joukkueen tapahtumiin (myös, mikäli pelaaja ei pääse osallistumaan).
  • Emme kiroile emmekä käyttäydy muutenkaan epäsopivasti pelaajien kuullen. Pidämme myös huolta, että harjoitus- ja pelitapahtumat säilyvät päihteettöminä ja savuttomina.
  • Suhtaudumme positiivisesti omaan joukkueeseen, vastustajiin ja pelinohjaajiin/tuomareihin. Emme siis arvostele toisia lasten kuullen.
  • Annamme rakentavaa palautetta peleistä, valmennuksesta tai muusta joukkueen toiminnasta aikuisten kesken.
  • Pelitapahtumissa valmentajat neuvovat ja me kannustamme.
  • Pysymme poissa vaihtopenkiltä, ellemme ole avustavissa tehtävissä.
  • Keskustelemme myös pelaajien säännöistä yhdessä lapsen kanssa ja muistutamme niistä tarpeen tullen.

SalPa P07 joukkueen säännöt valmentajille

• Kohtelemme lapsia tasapuolisesti ja kannustavasti.
  • Pyrimme takaamaan harjoittelurauhan ja mukavan ilmapiirin pitämällä sopivan tasapainon kurin ja hauskanpidon välillä.
  • Kiroilun, kiusaamisen ja muun sopimattoman käytöksen suhteen noudatamme nollatoleranssia.
  • Keskustelemme yhdessä pelaajien kanssa säännöistä ja muistutamme niistä tarpeen tullen.
  • Pienet sattumukset selvitämme heti poikien kanssa. Jos tulee vastaan isompia asioita, niistä juttelemme aina ensin aikuisten kesken.
  • Sitoudumme noudattamaan seuran ja liiton sääntöjä, mm. Puolen pelin takuu-sääntöä. Peliajan tasaista jakautumista pelaajakohtaisesti tarkastellaan kauden tasolla. Peliaikaan vaikuttaa myös pelaajan sitoutuminen joukkueeseen, sääntöjen noudattaminen, pelitaidot, harjoitusaktiivisuus ja pelipaikalle saapuminen annettuun aikaan mennessä.
  • Pyrimme omalla toiminnallamme antamaan esimerkkiä hyvästä käytöksestä.