Taye Taiwo SalPaan!
Julkaistu: 03.12.2021 15.02

Taye Taiwo SalPaan!

Ex- AC Milan & Valioliiga-tähti Taye Taiwo SalPan riveihin!

Zlatan Ibrahimovichin seuratoverina AC Milanissa Italian Serie A:ssa ja Valioliigaa Queens Park Rangersissa pelannut vasen laitapuolustaja Taye Taiwo ja Salon Palloilijat ovat tehneet kauden 2022 kattavan pelaajasopimuksen.

Taye Taiwo, 36, on suomalaiselle jalkapalloyleisölle tuttu pelaaja Veikkausliigasta HJK:sta ja RoPS:sta kausilta 2016-2020, jonka jälkeen hän on edustanut Palm Springs Star:a ja ASD Sant'Angelo 1907:a. Taiwo:lla on poikkeuksellisen menestyksekäs ja mittava ura kansainvälisiltä kentiltä. Taiwo on edustanut urallaan muun muassa AC Milania, Marseillea, QPR:ää ja Kiovan Dynamoa, sekä osallistunut Nigerian maajoukkueen mukana vuoden 2010 MM-kisoihin.

Taiwo kommentoi sopimusta Salpa:n kanssa: ”Olen erittäin onnellinen voidessani palata Suomeen ja tulla mukaan SalPan hienoon nousuprojektiin. Suomi on toinen kotimaani ja olenkin erittäin kiitollinen tästä mahdollisuudesta. Haluan edelleen voittaa yhtä paljon kuin aiemminkin urallani, ja tavoitteellinen projekti Salossa kuulosti todella hienolta. Haluan tuoda mukanani kaiken kokemukseni, asenteeni ja iloisuuteni joukkuetovereitteni ja salolaisen jalkapallon hyväksi. Nähdään kentällä 2022!”.

SalPa:n taustayhtiö Swan Business & Sports Oy:n toimitusjohtaja Tero Karinti kertoo Taiwon liittymisestä joukkueeseen seuraavasti: ”Meillä oli selkeä tarve paitsi pelipaikkakohtaiselle vahvistukselle, niin myös vaatimustason ja rutiinin tuomiseen nuorehkon joukkueen tueksi. Tunnistetuista ehdokkaista Taye oli luonnollisesti taidollisesti ja kokemukseltaan listan kärkipäässä. On huikeaa saada näin meritoitunut pelaaja osaksi SalPan rinkiä, ja hänestä tulee olemaan varmasti paljon iloa niin kentällä kuin katsomossakin. Tämä on hieno buusti SalPan uudelle tulemiselle ja nousutavoitteellemme kohti Miesten Ykköstä”.

Lisätietoja tiedotteesta antaa: Tero Karinti puh. 0409311550