Salon Palloilijat ry (SalPa) ottaa jälleen askeleen eteenpäin seuratoiminnassa.
Julkaistu: 14.11.2018 00.00

Salon Palloilijat ry (SalPa) ottaa jälleen askeleen eteenpäin seuratoiminnassa.

SalPa jalkapallo kehittää edelleen omaa toimintaa ja nyt otetaan askel koulumaailmaan oppisopimuskoulutuksen näkökulmasta.

Kisakallion Urheiluopisto, oppisopimuskoulutus, nuoret ja innostuneet osaajat ja SalPa jalkapallo laittavat ”hynttyyt yhteen”

”Nuori joka on positiivinen, sosiaalinen, liikunnallinen ja kiinnostunut saamaan itselle ammatin liikunnan parista on SalPalle hieno asia ja suuri mahdollisuus”. ”Nuoret toimivat hienoina esimerkkeinä tuoden osaamista, innostusta, positiivista sykettä liikunnan pariin. Tämä on myös tarjoaa entistä enemmän mahdollisuuksia toteuttaa matalankynnyksen liikuntaa SalPassa”

” Parasta yhteiskuntavastuuta mitä voimme SalPassa tarjota nuorille on tarjota monipulinen harrastus mahdollisuus, mahdollisuus tavoitteelliseen urheiluun, kasvattaa, kouluttaa ja tarjota työtä”

Nuoret SalPalaiset Iida Laaksonen ja Alexander ”Sasha” Strekalovskiy aloittavat oppisopimuskoulutuksen Kisakallion Urheiluopistolla marraskuussa. Opinnot tähtäävät Liikunnan ohjaajan perustutkinnon, (Liikuntaneuvoja) suorittamisen.

Oppisopimuskoulutuksessa lähijaksot pidetään Kisakalliossa ja työpaikkana toimii SalPa. Työpäivät koostuvat niin valmennus- ja ohjaustehtävistä jalkapallon juniorijoukkueissa ja erilaisten matalankynnysten tapahtuminen luomisessa.

Iida ja Sasha tulevat myös toimimaan Matias Willgrenin tukena aloittavissa ikäryhmissä.