OP Lounaismaa Akatemia nuorten pelaajien kehityksen tueksi!
Julkaistu: 14.11.2018 00.00

OP Lounaismaa Akatemia nuorten pelaajien kehityksen tueksi!

Salon Palloilijoiden ja Lounaismaan Osuuspankin yhteistyö syventyy entisestään, kun SalPan nuorten pelaajien akatemiatoiminta potkaistaan käyntiin taas muutaman vuoden jälkeen.

Nuorille pelaajille laadukkaampaa arkea

OP Lounaismaa Akatemian perustaminen mahdollistaa SalPalle sen, että nuorten pelaajien kehitys on mahdollista räätälöidä paremmin yksilöllisesti. Pelaajat ovat aivan normaalisti ikäkausijoukkueiden tai edustusjoukkueen toiminnassa mukana, mutta akatemian myötä pelaajille räätälöidään henkilökohtaiset, pitkäjänteiset suunnitelma harjoitteluun sekä pelaamiseen. Seuran valmennuspäällikkö Ilkka Virtanen on vastuussa akatemian toiminnasta.

- On tärkeää saada luotua potentiaalisille pelaajille mahdollisimman laadukasta toimintaa arkeen. Tärkeää on myös mahdollistaa jokaiselle pelaajalle mahdollisimman ammattimainen ympäristö, jotta kaikilla olisi mahdollisimman hyvät mahdollisuudet kehittyä omalle huipputasolleen. Yksikään seura tai valmentaja ei voi tehdä pelaajia, vaan niiden tehtävä on luoda pelaajille paras mahdollinen ympäristö ja olosuhteetn, jotta pelaajat voivat keskittyä olennaiseen.

OP Akatemian ovet avoinna koko ajan

OP Akatemia on tarkoitettu potentiaalisille 15-19 vuotiaille pelaajille, jotka ovat valmiit sitoutumaan ammattimaisempaan harjoitteluun. Tavoitteena on, että akatemiapelaajat nousisivat vähintääkin SalPan edustusjoukkueeseen ja mahdollisuuksien mukaan myös korkeammille sarjatasoille.

Virtanen muistuttaa kuitenkin, että OP Akatemian pelajaaksi on mahdollista nousta missä vaiheessa tahansa aiemmin mainittujen ikävuosien välissä.