SalPa Jalkapallo juhli kauden päättymistä
Julkaistu: 18.11.2021 20.53

SalPa Jalkapallo juhli kauden päättymistä

Seuran päätösjuhlat jouduttiin harmiksemme siirtämään Astrum Keskuksesta SalPan toimistolle ja paikalle kutsuttiin vain kiertopalkinnon saajat. Koronatilanne kiusaa Saloa ja päädyimme seurana tälläiseen kompromissiin. Oheessa valmennuspäällikön päätöspuhe sekä kaikki seuran palkitut "Vuoden joukkuepelaajat". Kiertopalkinnon saajat tulemme esittelemään viime vuoden tapaan viikon mittaan, jotta jokainen saa oman hetkensä parrasvaloissa! ???????? Alla Ilkan rustailema päätöspuheenvuoro ja palkitut pelaajat! ????

Vuosi 2021 oli toinen peräkkäinen globaalin pandemian varjossa pelattu kausi. Kevät oli harjoituksellisesti hankalaa aikaa, mutta onneksi pelaajat ja toimijat olivat jo ”harjoitelleet” vuoden pandemian kanssa toimeentulemista ja harjoitteluun oli moninaisia vaihtoehtoisia suoritustapoja. Parhaillaankin tilanne on toivottua heikompi, mutta kun oikein tarkasti horisonttiin katselee niin valoa on jo havaittavissa. Suunnataan katseet nyt menneeseen kauteen:

Pelikausi pääsi vauhtiin todenteolla kesäkuussa ja kesän, sekä syksyn aikana nähtiinkin monenlaisia Joutsenten tuottamia ilonhetkiä – turnauksissa raikuivat tutut kannustukset niin kentällä, kuin kentän reunalla. Joukkueet ovat tuoneet pokaaleja useista turnauksista kauden aikana Saloon. Isommissa junioreissa on yksilöiden kehittyminen huomioitu hyvällä määrällä kutsuja osa-alueleireille, alueleireille, ja jopa nuorten maajoukkuekutsujen listoilla oli nuorten Joutsenten nimiä. Varsin ilahduttavasti tyttöpelaajien kutsut leireille ovat olleet kasvussa. Jokainen kutsu on kunnian osoitus pelaajalle, mutta myös valmennukselle ja tietysti seurana olemme erittäin onnellisia jokaisesta kutsusta. Toivotaan, että jokainen pelaaja jaksaa kurottaa parhaimpaansa.

Syksyllä iltojen pimetessä nimensä uusineella Valmet Automotive Areenalla kisailtiin myös nimensä muuttaneet tekniikkakilpailut, ennen kisat kulkivat nimellä taitokilpailut. Tekniikkakilpailuista pienet Joutsenet saalistivat ämpärillisen taitomerkkejä.

Marraskuun harmauden myötä valitettavasti pandemia on jälleen muistuttanut olemassaolostaan ja jälleen seuran päätösjuhla muutti muotonsa pienemmäksi palkitsemistapahtumaksi. Palkitut ovat palkintonsa ja huomionsa työllään ansainneet ja se heille pitää suoda! Lainaan tähän yhtä elämän viisautta ”älä elä eilisessä koska se meni jo, älä elä huomisessa koska et voi tietää mitä se tuo tullessaan, elä tätä päivää ja tätä hetkeä sillä se on tässä ja nyt!”

#SwansFlytogether - Kiitos

Valmennuspäällikkö

Ilkka Virtanen

Seura haluaa kiittää lämpimästi kaikkia sinivalkoisia pelaajia, toimijoita ja vanhempia - te olette seura, ilman teitä ei ole meitä eikä sinivalkoista SalPa yhteisöä. Kiitos ja menestystä alkavaan futiskauteen!

SalPan työntekijät ja SalPa JP Johtokunta