SalPan A-tytöt nousujohteessa!
Julkaistu: 14.02.2020 00.00

SalPan A-tytöt nousujohteessa!

SalPan A-tytöt on 2018 perustettu tyttöjoukkue. Joukkue kasattiin yhteen pääasiassa HuKun (Huvinsa Kullakin) sekä SalPan vanhemmista tyttöjunioreista. Joukkueen valmentajaksi saatiin pitkän kokemuksen omaava valmentaja/pelaaja Sampo Koskela, jonka johdolla joukkue treenasi kolme kertaa viikossa.

Kauden 2018-19 alku oli joukkueelle täysin uutta, uusi joukkue, uudet pelikaverit, osalle uusi valmentaja ja kaikille täysin uusi sarja. Tämä näkyi myös syyskauden peleissä, joista ei kovasta taistelusta huolimatta irronnut yhtään voittoa. Kevätkaudella suunta muuttui täysin, kevään kymmenestä pelistä voittoja tuli kahdeksan. Kevät 2019 osoitti sen mihin joukkue pystyy ja mikä on joukkueen oikea taso. Treenit jatkuivat normaalisti kauden loputtua ja kesä treenattiin kovaa.

Kesällä 2019 joukkue koki pieniä pelaaja muutoksia, muutamasta pelaajasta jouduttiin luopumaan seura vaihdoksen takia ja yhden tytön ikä ei enää antanut myöden pelata A-tyttöjen sarjaa. Tilalle saatiin SalPan B-tytöistä muutama hyvän pelisilmän omaava pelaaja.

Myös syksyllä valmennuksessa tapahtui muutoksia, kun joukkue sai toiseksi valmentajaksi divaritason pelaajan sekä monena vuonna Salon parhaaksi salibandypelaajaksi valitun Emma Launiaisen. Tämän kaksikon johdolla kovatasoiset, kehittävät ja monipuoliset treenit jatkuivat.

Elo-Syyskuun vaihteessa 2019 joukkue osallistui A-tyttöjen SM-karsintoihin Vihdissä, täältä ei kuitenkaan SM-paikkaa irronnut, mutta kovat pelit loivat hyvän pohjan tulevalle kaudelle.

Kaudella 2019-20 A-tyttöjen joukkueeseen kuuluu 15 kenttäpelaajaa sekä yksi maalivahti. Tällä kaudella joukkue pelaa koko Suomen kattavaa A-tyttöjen 1. divisioonaa, sarja koostuu 13 joukkueesta ympäri Suomen. Pelejä kaudelle tulee yhteensä 12, joista tähän mennessä on pelattu yhdeksän. Tuloksina näistä A-tytöille neljä tiukkaa tasapeliä, neljä voittoa ja vain yksi tappio. Sarjataulukossa joukkue on tällähetkellä sijoittunut viidenneksi. Avaimet tähän hyvin sujuneeseen kauteen ovat olleet motivoivat ja osaavat valmentajat, monipuoliset ja kehittävät treenit niin yksilötasolla kuin joukkueena, joukkueen hyvä yhteishenki ja jokaisen periksiantamaton taistelutahto. Joukkue on hitsautunut hyvin yhteen tuntien toistensa pelitavat, vahvuudet sekä myös heikkoudet ja kannustaen toinen toisiaan. Tällä kaudella valmentajat odottavat ja myös vaativat pelaajilta paljon niin yksilöinä kuin joukkueena ja tulos on näkynyt peleissä.