Jutta Lind aloitti SalPa salibandyn seurakehittäjänä tammikuun alussa
Julkaistu: 12.01.2021 00.00

Jutta Lind aloitti SalPa salibandyn seurakehittäjänä tammikuun alussa

Salpa salibandyn seurakehittäjänä aloitti tammikuun alussa loimaalainen Jutta Lind. Lind on kokenut seuratyöntekijä sekä fysiikkavalmentaja, mutta salibandy on hänelle lajina uusi. Aikaisemmin kokemusta seuratyöstä on kertynyt uinnin parista. Palloilun pariin Jutta on päässyt sekä opinnoissaan että ohjatessaan lasten kerhoja Tampereella Ahjolan opistossa. Lind jatkaa SalPa salibandyn seurakehittäjän työn ohessa edelleen Tampereen Tapparan muodostelmaluistelun fysiikkavalmennuksessa, joten työt vievät häntä kotoaan Loimaalta kahteen suuntaan. SalPa salibandy saa uuden seurakehittäjän myötä uutta osaamista sekä toiminnan että valmennuksen kehittämiseen.

Lind on kotoisin Rovaniemeltä ja kertoo, että polku vei jo Rovaniemellä altaasta sen laidalle. Liikuntaneuvojan opinnot takataskussaan hän suuntasi Tampereelle jatkaen urheiluhierojaopintoihin. Uinnin valmentaminen kulki mukana opintojen ajan ja myöhemmin Lind pääsi tekemään sitä myös täysipäiväisesti. Taustalla oma lajikirjo oli vienyt kamppailulajeista akrobatiaan ja hieman tanssiinkin. Kiinnostus oheisharjoitteluun lisääntyi mitä enemmän lajeja tuli kokeiltua ja uinnissa sitä sai omien ryhmien kanssa toteuttaakin. Tilaisuus aloittaa Tapparalla fysiikkavalmentajana sysäsi sitten ajatuksen kunnolla käytäntöön. Työt koostuivat melkoisesta palapelistä ja tässä vaiheessa Lind päätti pyörittää hommaa yrittäjänä jonkin aikaa. Vuosien varrella Lindin töihin on kuulunut paljon muutakin, esimerkiksi järjestyksenvalvojana hän kertoo saaneensa melkoisesti kokemusta tapahtuma-alasta.

”Seuroissa olen toiminut harrastajana, vapaaehtoisena, palkollisena ja alihankkijana yrityksen kautta, joten kokemusta on kertynyt hyvin eri näkökulmista. SalPa salibandylle hain koska ajattelin pääseväni hyödyntämään osaamistani monipuolisesti ja tiivistetymmin yhdelle seuralle. SalPa salibandylta mielestäni on hieno veto ottaa työntekijä lajin ulkopuolelta ja lähden innolla syventymään seuraan ja lajiin. Olen tuntenut itseni hyvin tervetulleeksi ja odotankin pääseväni tutustumaan lisää toimijoihin sekä Saloon.”, kertoo Jutta Lind ensitunnelmiaan SalPasta ja Salosta.

SalPa salibandy taas vaikuttui jo hakuvaiheessa Lindin monitaitoisuudesta ja työkokemuksesta erilaisissa seuroissa sekä lajiympäristöissä. ”Uskon, että Jutan myötä saamme aidosti uutta näkemystä sekä kehittämisideoita. Jutan seuratyökokemuksesta on paljon hyötyä ja hänen mukanaan saamme varmasti lisää järjestelmällisyyttä sekä sujuvuutta toimintaamme.”, sanoo salibandyjaoston puheenjohtaja Sini Lundgrén.