​SalPa P2010- unelmia, tavoitteita ja onnistumisia, mutta ennen kaikkea yhdessä tekemistä
Julkaistu: 25.02.2022 10.54

Kaupungin paras ja ainoa

Olemme Salossa kaupungin ainoa vuonna 2010 syntyneiden joukkue ja joukkueemme pelaajat pääsevät pelaamaan ja harjoittelemaan saman ikäisten ja samassa kehitysvaiheessa olevien seurassa. Joukkueessa kulkevat käsikädessä kilpailullinen pelaaminen ja matalamman kynnyksen harrastaminen - tämä tarkoittaa Suomen kovimpia pelejä ikäluokan kovimpia joukkueita ja pelaajia vastaan ja samalla osallistumista ja pelaamista alueellisessa sarjassa.

SalPassa edetään pelaajalähtöisesti

Pelaajamäärä on seurassa ikäkausittain hyvä, joka mahdollistaa osaamistason mukaisen sarjatason ja pelimuodon pelaamisen ja kehittymisen pelaajalähtöisesti. Vuonna 2010 syntyneiden ikäkausi pelaa seurassamme edelleen kausien 2022 ja 2023 ajan nelosen kokoisella pallolla 8vs8 pelimaailmassa, kehittäen yksilöosaamista, potkutekniikkaa ja pelaamista, valmistaen pelaajia siirtymään isommalle kentälle kun pelaaja on siihen valmis.

Pelaamalla oppii pelaamaan

Harjoittelemme normaalisti kolmesti viikossa, ammattivalmentajan ja usean apuvalmentajan johdolla. Kaikki tekeminen perustuu ja on päiväkoti-ikäisistä alkaen perustunut yksilötaidon kehittämiseen ja pelirohkeuteen. Meillä ei jonoja muodostu harjoituksissa vaan kaikessa tekemisessä, niin alkulämmittelyssä kuin harjoitteissakin, pelaajilla on pallo jalassa - yksin, pareittain tai pelinomaisissa harjoitteissa. Pallo jalassa oppii pallonhallintaa, pelaamalla oppii pelaamaan- jonottamalla oppii vain jonottamaan. Kehitys on ollut huimaa ja harjoitukset ovat kantaneet hedelmää, tuloksetkin puhuvat puolestaan.

Unelmana ELL- Suomen kovin sarja

Vuodenvaihteessa 2021/2022 osallistuimme alueen kovimman sarjan, ykkösen karsintoihin selviytyen lohkomme ykkösiksi ja lunastaen samalla paikan ikäluokan korkeimpaan sarjaan. Haaveissa siintää kuitenkin syyskausi ja entistä kovemmat haasteet - ykkösen kuusi parasta joukkuetta jatkavat edelleen tietään ELL-sarjaan, jossa joukkueet pääsevät mittaamaan tasonsa koko Etelä- ja Länsi-Suomen kovimpien joukkueiden seurassa - TPS, Inter, HJK, Ilves, SalPa jne 😊

Ikäkausiryhmämme toinen joukkue pelaa kesällä 2022 alueen kolmossarjaa, jossa pelit sijoittuvat Varsinais-Suomen alueelle. Sarja on kilpailullinen, alkavalla kaudella pisteet lasketaan ensimmäistä kertaa. Sarjojen lisäksi osallistuimme joukkueena Suomen Palloliiton Huuhkajapäiville ja osallistumme molemmilla joukkueilla kauden aikana muutamiin turnauksiin. Talvikaudella olemme normaalisti osallistuneet talvisarjoihin Varsinais-Suomen sekä myös pääkaupunkiseudun alueella.

Yhdessä tekemisen iloa

Kaiken tekemisen keskellä on kuitenkin joukkue ja sen jäsenet. ”Hauskaa saa ja pitää olla, mutta pelleily ei ole ok.” Treeneihin ilmoittaudutaan ja tullaan ajoissa, omasta pallosta pidetään huolta, yhdessä kerätään kentältä tötsiä ja lopussa lähdetään iloisina kotiin.

Tervetuloa kentälle mukaan, tilaa on aina uusille pelaajille, aktiivisille joukkueen toimijoille, kannustajille ja sponsoreille!