T2011 Alandia cupin 2022 mestari!
Julkaistu: 24.06.2022 12.58

T2011 Alandia cupin 2022 mestari!

Alandia cup keräsi taas suuren määrän joukkueita Maarianhaminaan, kun 11-16.6 pelattiin 2011 syntyneiden Alandia cup.

SalPalta mukana oli yksi tyttöjoukkue ja kaksi poikajoukkuetta.

Tyttöjen pelit lähtivät heti alusta alkaen hyvin käyntiin. Alkulohkossa ensin NuPSia vastaan pelattiin 0-0 tasapeli, jonka jälkeen lopuista otteluista KaPya, JIK:ta, Kuusysiä, POHU sinistä ja valkoista sekä Valttia vastaan tytöt ottivat voitot. Maalierolla lohkon kakkosija ja edessä olis siis jatkopelit.

Puolivälierässä vastaan asteli Fc Kirkkonummi. Pelin sävel oli alusta asti selkeä. SalPa hallitsi ja maali roikkui ilmassa. Varsinainen peliaika ja jatkopeli päättyivät kuitenkin 0-0 lukemiin ja voittaja haettiin pilkuilla. Meiltä Päivin ja Maijan onnistuessa ja Kirkkonummen ekan vetäjän vetäessä ohi ja toisen vedon Päivin torjuessa jatkui tyttöjen matka illan välieriin.

Välierässä vastaan asteli vakuuttavaa tulosta alkulohkossa tehnyt Fc Kasiysi. SalPattaret olivat kuitenkin hienosti nollanneet jännityksensä ja pelasivat mahtavan ottelun. Selkein lukemin 3-0 tytöt etenivät seuraavan aamun finaaliin.

Aamun finaalissa vastaan saatiin taas alkulohkosta tuttu NuPS. Peli oli jännittynyttä ja molemmilla oli paikkansa. Taulussa roikkui kuitenkin 0-0 lukemat aina viimeiselle minuutille saakka, jolloin Matildan vasurin veto vaihtoi ilkeästi suuntaa vastustajan puolustajasta ja painui vastustamattomasti NuPSin verkkoon saakka.

Niinpä tuomarin pillin soidessa minuuttia myöhemmin, pääsivät SalPattaret juhlimaan Alandia cup voittoa yleisön hurratessa Wiklöf Holding arenan katsomossa.

Turnauksen parhaana maalivahtina palkittiin SalPan Päivi Honkola.

Pelillisten esitysten lisäksi matkasta jäi käteen paljon muutakin. Yhteisöllisyys joka vallitsi kaikkien kolmen SalPan peliryhmän kesken oli mahtavaa. Hienoa nähdä miten seuran juniorit toimivat yhdessä, kannustavat ja tukevat toisiaan. Molemmin puoleinen ilo niin kentällä kuin katsomossakin onnistumisten hetkellä sekä myös epäonnistumisten hetkinä toi varmasti voimaa kaikille.

Suuri kiitos kaikille pelaajille turnauksesta, te kaikki 33 tyttöä ja poikaa teitte turnauksesta juuri niin huikean kuin se oli!

Kiitos P2011 toimihenkilöt ja junioripäällikkö Matias mahtavasta tuesta turnauksen aikana.

Ja kaikki vanhemmat ilman teitä jäisi niin paljon tekemättä, näkemättä ja kokematta, kiitos!