KORONAVIRUS – tiedote 12.3.2020, päivitetty 13.3.
Julkaistu: 12.03.2020 00.00

KORONAVIRUS – tiedote 12.3.2020, päivitetty 13.3.

TIEDOTE 13.3.:

Salon Palloilijat ry:n johtokunnan päätöksellä kaikki seuran harjoitukset on TOISTAISEKSI peruttu. Harjoitusten jatkamisesta tiedotetaan erikseen, valitettavasti tällä hetkellä tarkkaa päivämäärää ei voida sanoa. Tilanteen kehittymistä seurataan ja asioista tiedotetaan kun lisätietoa saadaan. Jokainen on myös itse velvollinen seuraamaan ja noudattamaan viranomaisten ohjeita. Lajijaostojen tulee noudattaa myös liiton antamia ohjeita harjoittelu- ja kilpailutoiminnassa.

TIEDOTE 12.3.:

Terveysviranomaiset ohjeistavat urheiluseuroja toimimaan normaalilla tavalla koronavirustartunnoista huolimatta toistaiseksi. Koronavirukselle altistuneet ja sairastuneet lapset tai nuoret saavat terveydenhoidolta ohjeistuksen karanteenista ja toipumisesta, sekä kouluihin ja harrastuksiin palaamisesta.

Suosittelemme joukkueita ja ikäluokkia olemaan erityisen tarkkana omassa toimintaympäristössään eritoten käsihygienian sekä juomapullojen suhteen. Flunssaisena tai sairaana ei saa normaalistikaan harjoitella tai pelata, joten ”pienessä flunssassa” ei kannata urheilla nytkään. Seuraamme tilannetta yhdessä terveysviranomaisten kanssa ja tiedotamme mikäli tilanne muuttuu.

Lajiliitot ohjeistavat, että kättelyistä ottelutapahtumien yhteydessä luovutaan toistaiseksi.

Viimeisimmän tiedon koronaviruksesta löydät Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) sivuilta:

SEURA LINJAA: KAIKKI HARJOITUKSET PERUTTU TOISTAISEKSI koronaviruksen ehkäisemiseksi. Tilannetta seurataan ja jäämme odottamaan uusia ohjeita liitolta sekä kaupungilta. Tiedotamme heti kun selviää, seuraa kanaviamme.

SALIBANDY:
´´Salibandyliitto suosittelee, että toukokuun loppuun mennessä järjestettävät turnaukset ja leirit perutaan tai siirretään myöhempään ajankohtaan.´´ - SSBL tiedote
SalPa salibandyn joukkueiden sarjaturnaukset ovat siis loppu kaudelta peruttu, jonka lisäksi Mehiläinen-liiga lopettaa kautensa välittömästi.
Salibandyliiton tiedotteen löydät alta.