Jonatan Guseff Åtvidabergista SalPan puolustukseen
Julkaistu: 24.11.2021 14.33

Jonatan Guseff Åtvidabergista SalPan puolustukseen

Viimeiset neljä vuotta Ruotsissa jalkapallo-oppia ammentanut ja Ruotsin Kakkosessa pelannut Jonatan Guseff on solminut pelaajasopimuksen Salon Palloilijoiden kanssa.

SalPan päävalmentaja Tero Suonperä kommentoi Guseffin siirtoa seuraavasti:

"Jonatan on erittäin mielenkiintoinen nuori puolustaja, joka pystyy pelaamaan topparina tai laitapakkina. Näemme hänessä ison mahdollisuuden nousta joukkueessa johtavaksi toppariksi. Hän on erittäin pallovarma ja urheilullinen pelaaja, ja hän vakuutti meidät viimeistään viime viikonlopun leiriviikonlopun aikana osaamisestaan. Ruotsissa saamansa hyvä valmennus ja seurassa vallinnut kilpailullinen ympäristö näkyy kaikessa tekemisessä. Hienoa saada hänet mukaan vahvistamaan joukkuetta!"

Guseff itse tulee äärimmäisen tavoitteellisella ja onnellisella mielellä mukaan Joutsenlauman nousuprojektiin:

"Kuulin että Salpalla on mielenkiintoinen projekti käynnissä ja uskon, että tällä hetkellä minun uraani tämä on paras vaihtoehto Suomessa. Minun tavoitteeni on pelata ammattilaisena ja tiedän, että Salpa voi laadukkaan valmennuksen ja hyvien puitteiden avulla viedä minua lähemmäksi tavoitettani. Pelillisesti minusta tuli Ruotsin aikanani monipuolisempi pelaaja ja sitä kautta pystyin auttamaan joukkuetta enemmän. Lisäksi minun fyysiset ominaisuuteni kehittyivät Ruotsissa. Kasvoin paljon myös ihmisenä."

SalPan taustayhtiön vetäjä Tero Karinti iloitsee myös uudesta vahvistuksesta.

"Jonatan on saanut erinomaisen jalkapallokoulutuksen Ruotsissa ja palaa nyt Suomeen entistäkin nälkäisempänä. Hän oli kiikarissamme heti projektimme alkumetreiltä saakka ja on hienoa, että pääsimme hänen kanssaan sopimukseen."

Tervetuloa Saloon Jonatan!