Elmo Heinonen palaa kotiin!
Julkaistu: 29.11.2021 14.14

Elmo Heinonen palaa kotiin!

It’s official - Elmo Heinonen liitää takaisin osaksi Joutsenlaumaa!

Salosta aikoinaan FC Hongan liigamiehistöön siirtynyt ja sittemmin FC TPS:ssa vaikuttanut SalPa-kasvatti Elmo Heinonen tekee comebackin Joutsenlaumaan.

”Itselläni on kyllä todella innostunut fiilis SalPasta, kunnianhimo huokuu koko projektista mikä on hienoa! SalPaan siirtyminen oli vaihtoehdoista paras minulle, koska haluan pelata vielä tavoitteellisesti ja samalla saada opiskeluja eteenpäin, ja kasvattajaseura tarjoaa näitä molempia. On myös kiva palata seuraan missä on niin kauan pelannut. Päätöstä helpotti vielä entisestään tuttujen pelureiden jatkosopimukset ja tottakai myös Oskari Jakosen signaus! Henkilökohtaisesti ajattelen, että ainoa tavoite on nostaa SalPa Miesten Ykköseen ja auttaa siinä tekemällä paljon tärkeitä maaleja. Vaikka en ole itsekään vielä kovin vanha, niin koen että voin kokemuksellani myös auttaa nuorempia pelaajia ja toimia junioreillekin esimerkkinä. Loistavaa palata kotiin!”, Elmo iloitsee.

24-vuotias hyökkääjä teki ennen maailmalle lähtöään Salossa 75 ottelussa komeat 31 maalia. Samanlaista vaikutusta päävalmentaja Tero Suonperä odottaa myös kotiinpalun myötä.

”Elmo on juoksuvoimainen, isokoinen ja vahva boksipelaaja. Hän sopii loistavasti joukkueemme pelitapaan ja pääsee meillä pelaamaan vahvuuksillaan. Kuten aiempi historia osoittaa hän on oikein roolitettuna erittäin hyvä maalintekijä, ja siihen rooliin me hänet tänne hankimme. Positiivista on tottakai myös se, että Elmo on SalPan oma kasvatti. On tärkeää saada ylempänä pelannut oma kasvatti mukaan projektiin ja luomaan joukkueeseen lisää kilpailua”, Suonperä kertoo.

Joutsenlauman taustayhtiön vetäjä Tero Karinti on luonnollisesti myös erittäin tyytyväinen oman pojan paluusta kotiin.

”Jos pelaajan profiili ja pelilliset vahvuudet sopivat valmentajan toiveisiin ja hän sattuu olemaan vielä oma kasvatti joka on pelannut aina Veikkausliigassa ja Ykkösessä asti, niin ei voi olla kuin tyytyväinen sopimuksen syntymiseen. Otettuani yhteyttä Elmoon tuli heti selväksi, että hänellä on edelleen nälkää tehdä lopullinen läpimurto pelaajana ja motivaatio kotiin paluuseen oli tätä kautta oikea. Yhdessä Vuorelan ja Miftarin kanssa Elmo muodostaa erittäin hyvän hyökkäyskaluston, jonka vahvuuksille tuleva pelitapa on omiaan. Mahtavaa siis saada oma poika kotiin ja ottamaan uusi steppi uralla”, Karinti iloitsee.

P.S. Kauden 2022 kausikortit tulevat pian myyntiin, joten nyt kannattaa ostaa kausari pukinkonttiin ja tulla ensi kaudella kannustamaan omat pojat ELmo & Jako tervetulleeksi ja SalPa Ykköseen!