Oskari Jakonen palaa SalPan vahvuuteen!
Julkaistu: 27.11.2021 09.22

Oskari Jakonen palaa SalPan vahvuuteen!

Salon Palloilijat saa riveihinsä todella kovan luokan paluumuuttajan, kun seuran oma kasvatti Oskari Jakonen palaa Joutsenlauman vahvuuteen 1+1 vuotisella sopimuksella.

"On kyllä todella hyvä fiilis palata kotiin SalPaan! Uudet tuulet seurassa vakuuttivat minut siitä, että tämä on juuri oikea askel minulle jalkapalloilijana", Jakonen kertoo iloisena.

Edustusjoukkueen taustayhtiön vetäjä ja neuvotteluista vastannut Tero Karinti on luonnollisesti mielissään maaliin menneistä neuvotteluista.

"Heti kun oli selvää, että ylipäätään on mahdollista päästä mukaan SalPan toimintaa kehittämään, aloimme identifioimaan tarvittavia vahvistuksia joukkueeseen. Hyökkäyspää oli selkeä osa-alue johon kaivattiin vahvistusta, ja kun peli-identiteetti tukee nopeaa suunnanmuutospeliä niin Oskarin kaltainen äärimmäisen nopea ja taitava pelaaja istuu tähän kuin hanska käteen. Uskon, että tämä ja nousutavoite olivat myös suuria motivaattoreita Oskarille tulla SalPaan", Karinti kertoo.

Myös uusi päävalmentaja Tero Suonperä on luonnollisesti erittäin mielissään saamastaan vahvistuksesta.

"Kun taustayhtiön johto ilmoitti, että Jakosen hankinta tosiaan on mahdollista niin eihän sellaisesta voi, eikä tietysti halua kieltäytyä. Oskari on äärimmäisen kokenut pelaaja nuoresta iästään huolimatta, 46 Veikkausliigapeliä ja yli sata Ykkösen peliä kertovat kaiken. Meillä oli äärimmäisen hyvät keskustelut pelitavasta, hänen roolistaan siinä ja yhteisestä tavoitteesta. Upea juttu saada Oskari takaisin kotiin. Hän tuo joukkueeseen paljon osaamista ja myös tärkeää kokemusta ylemmiltä tasoilta. Kun halutaan mennä ylöspäin on tärkeää että meillä on pelaajia jotka tietävät mitä siellä pelaaminen vaatii. Oskari ei todellakaan ole tulossa jäähdyttelemään, vaan kehittymään. Hänellä on parhaat vuodet ovat vielä edessäpäin", Suonperä iloitsee.

Tervetuloa takaisin Joutsenlaumaan Oskari!