SalPa 2 nousi ensi kaudeksi miesten Kolmoseen!
Julkaistu: 22.09.2023 14.11

SalPa 2 nousi ensi kaudeksi miesten Kolmoseen!

SalPan miesten kakkosjoukkue jatkoi eilen naisten Edustuksen viitoittamalla tiellä, kun "RessuJoutsenet" nappasivat kotivoiton TuWesta ja varmistivat näin nousun Kolmoseen kaudeksi 2024. Joukkue voitti KAIKKI 11 kotiotteluaan.

SalPa 2 perustettiin tälle kaudelle ja se sai viime kaudella yhteistyöseura tittelillä toimineen Salon Tovereiden sarjapaikan lännen Nelosesta. Viime kaudella yhteistyötä jo harjoiteltiin SaTon nimen alla ja se jatkui myös tällä kaudella mainiosti, jäihän moni vanha SaTolainen vahvistamaan SalPa 2:n rosteria. Muutaman SaTon avainpelaajan lisäksi joukkueen runko koostui lähes kokonaan SalPan omista kasvateista. Muutama kokeneempi pelaaja siirtyi Edustuksesta ja iso osa pelaavasta kokoonpanosta tuli B- ja A-juniori-ikäisistä omista kasvateista. Tämän kokonaisuuden otti vastuulleen SalPan valmennuspäällikkö Ilkka Virtanen, tukenaan Tuomas Talvo, Mikko Tapaninen, Tuomas Rauhaniemi sekä Otto Peltola.

Kausi numeroina (kun 1 ottelu pelaamatta):

Ottelut: 21 (15-4-2) / pisteet: 49 / maaliero: 56-21 / Top 3 maalintekijät: Matias Heikkilä (13), Miika Koski (7) ja Mehran Mohammadi (6)

SalPa haluaa kiittää SalPan Edustuksen toimijoita/koutseja mutkattomasta yhteistyöstä! Lisäksi iso kiitos SaTon entisille toimijoille koko tarinan mahdollistamisesta.

Onnea SalPa 2 pelaajat, koutsit sekä toimijat ja tervetuloa kaikki seuraamaan ensi kaudella myös miesten Kolmosta!