Ilkka Virtanen jatkaa Joutsenten peräsimessä
SeuraJulkaistu: 13.11.2019 00.00

Ilkka Virtanen jatkaa Joutsenten peräsimessä

Entistä vahvempana kohti tulevaa kautta

Kaudella 2019 Joutsenet pelasivat parhaimmillaan aivan lohkokärjen tasolla, mutta jälleen kerran ailahtelu otteissa kesällä pudotti joukkueen kärjen kyydistä. Gnistanin ollessa ylivoimainen jo kauden puolivälin paikkeilla siirrettiin katseet osittain jo kauteen 2020. Virtanen lähteekin luottavaisin mielin tulevaan kauteen.

- Olen tyytyväinen että voin jatkaa prosessia eteenpäin. SalPa on kasvattajaseura mutta haluamme myös menestyä sarjassa. Pitkään junioripuolella toimineena minun on pystyttävä uskomaan omiin nuoriin pelaajiimme, mutta olen myös realisti, tarvitsemme vahvistuksia myös Salon seudun ulkopuolelta. Samalla haemme erityisosaamista myös lisää valmennusryhmään, kommentoi Virtanen tulevaa.

Kaudella 2019 Joutsenten hyökkäyspeli rullasi mallikkaasti, mutta omissa soi aivan liikaa. 32 päästettyä maalia 22 ottelussa tarkoittaa yleensä sitä että kärkisijoista on mahdotonta taistella.

- Pystyimme viimeistelemään 21/22 pelissä maalin joten tiedämme pystyvämme luomaan maalipaikkoja mutta puolustuspelaamisemme kaipaa ryhtiä. Ensi kautta varten haluan suoraviivaistaa peliämme hieman ja nopeuttaa hyökkäämistä. Samalla tiivistää joukkuetta tilanteenvaihdoissa ja puolustuspäässä. SalPa tulee varmasti olemaan nuorekas ja nopea, mutta toivottavasti myös monipuolinen sekä sopivan ilkeä. Harjoitukset pyörivät jo ja tekemisessä on näkyvissä hyviä asioita. Olen luottavainen että meille rakentuu joukkue mikä pärjää peleissä tuloksellisesti erinomaisesti ja peliä on myös miellyttävä seurata. On kunnia luotsata joutsenlaumaa myös kaudella 2020.

Pelaajasopimukset 2020:

Joonas Kontkanen, MV, -00