Kauden 2020 päätös
Julkaistu: 20.11.2020 00.00

Kauden 2020 päätös

Kausi 2020 on tullut tovi sitten jo päätökseensä. Monet tahot ovatkin siirtäneet jo katseensa tulevaan, mutta yksi seuratoiminnan tärkeistä tapahtumista, kauden päätösjuhla, on vielä pitämättä. Ja harmiksemme emme sitä vallitsevissa olosuhteissa voikaan pitää, ainakaan traditionaaliseen tapaan. Päätösjuhlassa on tapojen mukaisesti palkittu kauden onnistujia, ja nämä palkinnot halusimme toki jakaa pandemiankin keskellä. Jokaisesta pienen kentän peliryhmästä palkitaan vuoden joukkuepelaajat. Kiertopalkinnot, kuten vuoden poika- ja tyttöpelaaja, jaetaan myös totuttuun tapaan. Kiertopalkinnon saajille järjestetään olosuhteiden mukainen kahvitustilaisuus, sekä heistä julkaistaan oma juttusarjansa seuran viestintäkanavissa marras- ja joulukuun aikana.

Valmennuspäällikkömme Ilkka Virtanen teroitti lyijykynänsä ja raapusti omat ajatuksensa menneestä sesongista:

”Kausi 2020

Kukaan ei voinut vuosi sitten tietää miten hienolta tuntuu, että lopulta saatiin lähes ehjä juniorikausi pelattua vuonna 2020. Kaikki meistä on varmasti kuullut kehotuksen pestä käsiä- yskiä hihaan – välttää turhia kontakteja ja pitää turvavälejä. Vieläkään emme ole palanneet normaaliin mutta suunnataan katseet menneeseen kauteen;

Kesäkuussa, kun kausi pääsi vauhtiin nähtiin monenlaisia joutsenten tuottamia ilonhetkiä – turnauksissa raikuivat tutut kannustukset niin kentällä kuin kentän reunalla. Isommissa junioreissa tuli kutsuja niin huuhkajaturnaukseen, osa-alueleireille, alueleireille, ja jopa nuorten maajoukkuekutsujen listoilla oli nuorten joutsenten nimiä. Voidaan siis todeta että pelaajakehitys tuotti jälleen uusia menestystarinoita – ainakin ensimmäisen luvun niihin tarinoihin. Syksyllä iltojen pimetessä- uusissa Astrum Stadionin valoissa- kisailtiin tutusti Seuran järjestämät taitokilpailut. Tapahtuma väreilee mukavaa jännitystä, ilta tarjosikin jälleen koko tunneskaalaa. On hienoa nähdä miten omat seuran jäsenet kannustavat toisiaan kohti taitomerkkisuorituksia. Iltojen pimetessä valitettavasti korona-virus nosti jälleen päätään ja monia mahtavia tapahtumia jäi tältä vuodelta väliin tai muuttivat muotoaan. Eikä vähäisempänä seuran päätösjuhla. Palkitut ovat palkintonsa ja huomionsa työllään ansainneet ja se heille pitää suoda! Hattu pois päästä – Onnittelut jokaiselle palkinnostaan ja jokaiselle jolle ei palkintoa tällä kertaa suotu – jatkakaa maailman hienoimman leikin parissa – jo pelaamaan pääseminen itsessään on palkinto.

Pitää myös kiittää jokaista vapaaehtoista toimihenkilöä sekä äitejä ja isejä. Jaksakaa edelleen jatkaa arvokasta työtänne lasten ja nuorten liikuttamisen mahdollistajina! Yhdessä #SwansFlytogether - Kiitos

Valmennuspäällikkö Ilkka Virtanen”

Myös puheenjohtaja Jukka Toivonen halusi välittää kiitoksensa koko seurayhteisölle:

”Haluan kiittää kaikkia SalPan toiminnassa mukana olleita kuluneella vuodella. Vuosi on ollut yksi haastavimmista, mutta siitäkin selvittiin yhteistuumin. Niin seuramme työntekijät, kuin talkoolaisetkin ovat käärineet hihansa ja tehneet oman osansa tässä paketissa. Kiitos kaikille!”

Kauden 2020 pienten kenttien joukkuepelaajapalkinnot: (Palkinnot noudettavissa toimistolta!)

Juho Rantala

2 Järvinen Otso - Hopea

3 Lempinen Alvar - Pronssi

4 Anttila Oliver - Pronssi

Seuran kiertopalkinnot annetaan ja julkaistaan perjantaina 27.11 seuran kahvitilaisuudessa, jonne kiertopalkinnon saajat on kutsuttu!

Onnea kaikille palkituille!