Tuomas Talvo jalkapallojaoston varapuheenjohtajaksi
Julkaistu: 02.03.2023 11.39

Tuomas Talvo jalkapallojaoston varapuheenjohtajaksi

SalPa JP saa roimasti tukea ja kokemusta toimintaansa, kun jaoston Johtoryhmän jäsen Tuomas Talvo saa vastuulleen seuran varapuheenjohtajan tehtävät. Tuomas tukee seuraa erityisesti strategian päivitystyössä ja hallinnollisissa tehtävissä. Varapuheenjohtajan pesti on vapaaehtoistehtävä, jota Tuomas hoitaa siviilityön ohessa.

Esitimme muutaman kysymyksen Tuomakselle, jotta tutustuisimme häneen hieman paremmin.

Kuka olet ja miten sinä teet juuri nyt SalPassa?

Olen 49-vuotias Salossa syntynyt ja monen muuton jälkeen takaisin seudulle asettunut ex-futari, nykyinen padelin suurkuluttaja. Toimin Salon Palloilijoiden varapuheenjohtajana ja kahden juniorijoukkueen apuvalmentajana.

Miten kauan olet ollut seurassa ja missä roolissa olet toiminut?

Aloitin SalPassa 5-vuotiaana junnuna. Välissä reissut isäni työn myötä Englantiin, Italiaan, Lahteen ja PK-seudun kautta takaisin ”kotiin”. Junnupelit pelasin pääasiassa SalPassa ja pari kautta Lahden Reippaassa. Aikuisiän pelejä n. 10 kautta SalPassa ja kauden verran edustin FC Kirkkonummea. Pelit päättyivät alarajaavammaan. Nyt olen toiminut junnukoutsina muutaman vuoden SalPassa ja sitä ennen FC Halikossa.

Miksi haluat toimia seurassa vapaaehtoistehtävissä, mikä sinua motivoi?

Olen rakastanut jalkapalloa 48 vuotta ja omien kilpailullisten pelien loppuminen jätti tyhjiön. Lisäksi lasten liikkumattomuus on surullista katseltavaa ja samoin suomalaisen jalkapallon tekemisen taso. Aloitin junnuvalmennuksen 10 vuotta sitten ja kokemuspohjaisesti on pystynyt todentamaan, että mikä tahansa on mahdollista, kun laittaa sydämen peliin. Lisäksi mm. Petri Jakosen esimerkin myötä huomasin vuonna 2001, että asetamme Suomessa riman järjestäen liian alas ja vaadimme sekä itseltämme, että pelaajilta liian vähän. Olen ollut aina myös melko hanakka ilmoittelemaan mielipiteitäni SalPan johdon suuntaan ja loppujen lopuksi puheenjohtaja Jukka Toivonen sai minut houkuteltua mukaan myös Johtoryhmän toimintaan. SalPassa on satoja upeita junioreita ja hieno joukko päätoimisia työntekijöitä. Meidän oto-henkilöiden on mukava olla tukemassa heidän päivittäistä arkeaan.

Mitä tehtäviä varapuheenjohtajalle kuuluu & missä olet tulevina vuosina mukana?

Jatkan jaoston Johtoryhmässä, joten kehitämme siellä toimintaa kokonaisvaltaisesti. Tulen lisäksi auttamaan Otto Tapanaista (TJ) ja Jukka Toivosta (PJ) seuran yleisessä kehittämisessä, strategiatyössä ja erityisesti SalPan seurabrändin parantamisessa.

Paras muisto SalPasta JOS on pakko valita vain yksi?

Nousu ykköseen 2000.

Tuomas Talvo vs Derby County Talvo ja SalPa Edustus vs Derby County 2001 @Salon Urheilupuisto