YKSINLUISTELIJAN KILPAILUINFO 2022-2023

PASSI/KILPAILULUPA

• Luistelija tarvitsee kilpailuja varten joko vakuutuksellisen passin (ent. lisenssi) tai vakuutuksettoman kilpailuluvan (oma tapaturmavakuutus, joka korvaa taitoluistelun lajina). Vakuutuksellinen passi tai oma tapaturmavakuutus tulee olla voimassa jo harjoittelukauden alkaessa.
  • Passin ja kilpailuluvan voi lunastaa Taitoluisteluliiton ohjeiden mukaisesti. Ilman passia/kilpailulupaa luistelijaa ei voida ilmoittaa kisoihin eikä testeihin.
  • KILPAILUIHIN ILMOITTAUTUMINEN
  • Kilpailutaulukkoon merkitään ne luistelijat, jotka ollaan ilmoittamassa kilpailuun ilmoitusjärjestyksessä. Luistelijan osallistuminen kisaan vahvistetaan nettisivujen kautta www.salpa.net ->Taitoluistelu -> Kilpailut -> Kilpailuihin ilmoittautuminen. Kutakin kisaa kohden on annettu viimeinen ilmoittautumisen vahvistuspäivä, jonka jälkeen luistelijat ilmoitetaan kilpailuun. Valmentajat päättävät, missä järjestyksessä luistelijat ilmoitetaan kilpailuihin. Kaikki ilmoitetut luistelijat eivät aina mahdu mukaan kisaan. Valmentajat kuitenkin pyrkivät siihen, että kaikki luistelijat saisivat kauden aikana yhtä paljon kisoja.
  • KILPAILUVAHVISTUS, KISAVALMENTAJA
  • Järjestävä seura lähettää kilpailuun osallistuville seuroille luistelujärjestyksen arvonnan jälkeen kilpailuvahvistuksen, jossa ilmoitetaan kilpailuun mukaan mahtuneet luistelijat. Kilpailuun vahvistetut luistelijat päivitetään nettisivujen kilpailutaulukkoon.
  • Kilpailutaulukkoon merkitään kisaan mukaan lähtevä valmentaja.

KILPAILUMAKSU

• Kilpailuiden osallistumismaksu laskutetaan luistelijalta kisan jälkeen tai ennakkoon. Tuomarikulut laskutetaan luistelijalta kilpailuiden jälkeen järjestävän seuran ilmoittaman summan mukaan. Interclub-kilpailuissa osallistumismaksu sisältää jo tuomarikulut.

MATKAT JA YÖPYMINEN

• Luistelija on velvollinen huolehtimaan kuljetuksestaan kisapaikalle. Kannattaa sopia kimppakyytejä muiden kisailijoiden kanssa!
  • Kisaan mukaan lähtevä valmentaja kulkee kisamatkat luistelijoiden kyydissä. Kilpailupäivän ensimmäisenä ja viimeisenä luisteleva tarkistaa, tarvitseeko valmentaja kyydin kisapaikalle tai sieltä pois.
  • Luistelija on velvollinen tarvittaessa huolehtimaan yöpymisen järjestämisestä ja sen kustannuksista.
  • Seura maksaa valmentajan matka- ja yöpymiskustannukset, kun kyseessä on valinta- tai loppukilpailu muissa kisoissa mahdolliset matka- ja yöpymiskustannukset jaetaan osallistuvien luistelijoiden kesken.

SAIRASTUMINEN

• Mikäli luistelija sairastuu/loukkaantuu, eikä pysty osallistumaan kilpailuihin, on siitä ilmoitettava välittömästi kilpailuun mukaan lähtevälle valmentajalle. Lisäksi peruuntuminen ilmoitetaan myös kirjallisesti osoitteeseen kilpailut.salpataitoluistelu@gmail.com
  • Mikäli luistelija sairastuu kisaa edeltävänä iltana, tulee siitä ilmoittaa puhelimitse kisaan mukaan lähtevälle valmentajalle
  • Kilpailun järjestävä seura voi vaatia sairastumisesta lääkärintodistuksen, jossa näkyy sairauden alkamispäivä. Tällöin kisamaksua ei peritä. Ota yhteyttä kisan järjestävään seuraan lääkärintodistuksen tarpeesta. Mikäli vaadittavaa lääkärintodistusta ei ole, kisa laskutetaan normaalisti. Toimita lääkärintodistus valmentajalle.
  • Mikäli luistelija jää pois kilpailuista ilman hyväksyttävää syytä, hän on velvollinen maksamaan kilpailumaksun ja mahdolliset muut kustannukset (yöpymiset jne). Kilpailuista pois jääminen ilman hyväksyttävää syytä vaikuttaa seuraavan kilpailun ilmoitusjärjestykseen siten, että luistelija ilmoitetaan kisaan viimeisenä.

KISAPAIKALLA

• Luistelijan tulee olla kisapaikalla vähintään tuntia ennen oman suorituksen alkua.
  • Luistelijalla tulee olla mukana verryttelyasu, lenkkarit, luistimet, kisapuku ja 2 kpl ohjelmamusiikkilevyjä.
  • Luistelija ilmoittautuu kisapaikalle saavuttuaan valmentajalle. Musiikki jätetään kisajärjestäjän sille varaamaan paikkaan. Varamusiikki annetaan valmentajalle kisan ajaksi. Muista noutaa ohjelmamusiikit kisan jälkeen kilpailun järjestäjältä ja valmentajalta!
  • Vanhemmat: Kilpailijat tarvitsevat keskittymisrauhan. Liitojen sääntöjen mukaan vanhemmat saavat olla pukukopeissa vain mikäli kyseessä on muodostelmaluistelun joukkueen huoltaja. Pienten luistelijoiden osalta sovitaan asiasta valmentajan kanssa
  • Katsojien ja luistelijoiden tulee kunnioittaa muita paikalla olijoita ja kannustaa kaikkia osallistujia!