MUODOSTELMALUISTELIJAN KILPAILUINFO 2022 - 2023

PASSI/KILPAILULUPA

• Luistelija tarvitsee kilpailuja varten joko vakuutuksellisen passin (ent. lisenssi) tai vakuutuksettoman kilpailulu­van (oma tapaturmavakuutus, joka korvaa taitoluistelun lajina). Vakuutuksellinen passi tai oma tapaturmavakuutus tulee olla voimassa jo harjoittelukauden alkaessa.
  • Passin ja kilpailuluvan voi lunastaa Taitoluisteluliiton ohjeiden mukaisesti.
  • Ilman lisenssiä/kilpailulupaa luistelijaa ei voida ilmoittaa kisoihin.

KILPAILUIHIN ILMOITTAUTUMINEN

• Kilpailukutsut ja aikataulut tulevat sähköpostitse ennen kisoja. Valmentaja/joukkueen johtaja ilmoit­taa joukkueen kisoihin.
  • Koko ryhmä osallistuu kisoihin. Luistelija voi jäädä pois kilpailusta vain pakottavasta syystä. Kilpai­lusta poisjäännistä tulee keskustella ensin valmentajan kanssa.

KILPAILUMAKSU

• SalPa Taitoluistelu maksaa joukkueiden osallistumismaksun ja laskuttaa sen joukkueilta tai joukkue maksaa itse suoraan järjestävälle seuralle. Kilpailumaksuja voidaan kattaa myös mahdollisilla talkootöillä. Muodostelmajoukkueilta tuomarikuluja laskutetaan toteuteen mukaan

MATKAT JA YÖPYMINEN

• Luistelija on velvollinen huolehtimaan kuljetuksestaan kisapaikalle. Kannattaa sopia kimpppakyytejä muiden kisailijoiden kanssa! On myös hyvä välillä vaihtaa kuljettajia, jotta samat vanhemmat eivät aina joudu kuljettajiksi ja säästytään polttoainekuluilta.
  • Kisaan mukaan lähtevä valmentaja kulkee kisamatkat luistelijoiden kyydissä.
  • Mikäli kisamatka on erityisen pitkä tai kisat kestävät useamman päivän, yöpyminen on mahdollista samoin kuin yhteiskuljetuksen järjestäminen. Luistelijat vastaavat kuljetusten ja yöpymisen kustannuksista.
  • Seura maksaa valmentajan matka- ja yöpymiskustannukset, kun kyseessä on valinta- tai loppukilpailu. Muissa tapauksissa valmentajan kulut jaetaan luistelijoiden kesken.

SAIRASTUMINEN/LOUKKAANTUMINEN

• Mikäli luistelija sairastuu/loukkaantuu, eikä pysty osallistumaan kilpailuihin, on siitä ilmoitettava välittömästi kilpailuun mukaan lähtevälle valmentajalle ja/tai joukkueenjohtajalle. Mikäli joukkueen osallistuminen kilpailuun peruuntuu sairastumisten vuoksi, kilpailun järjestävä seura voi vaatia sairastumisesta lääkärintodistukset. Joukkueen johtaja huolehtii lääkärintodistukset kisan järjestävälle seuralle. Mikäli vaadittavia lääkärintodistuksia ei ole, kisa laskutetaan normaalisti.

KISAPAIKALLA

• Luistelijan tulee olla kisapaikalla vähintään tuntia ennen oman suorituksen alkua.
  • Luistelijalla tulee olla mukana luistimet, sukkahousut, kisapuku, lenkkarit ja joukkueen kesken sovittu yhtenäinen verryttely/lämmittelyasu.
  • Joukkueen kesken on sovittu yhtenäinen hius- ja meikkityyli. Hiustenlaitto ja meikkaus tehdään mahdollisuuksien mukaan valmiiksi jo kotona. Muista mahdolliset hiuskoristeet!
  • Musiikki on valmentajalla tai joukkueen kapteenilla. Musiikki jätetään kisajärjestäjän sille varaamaan paikkaan.
  • Kisoissa liikutaan koko ajan ryhmässä, ketään ei jätetä yksin!
  • Katsojien ja luistelijoiden tulee kunnioittaa muita paikalla olijoita ja kannustaa kaikkia osallistujia!
  • Luistelijalla on hyvä olla mukanaan eväitä, mikäli joukkue ei ole sopinut yhteisestä ruokailusta.